Teaching Virtues: The Didactic Project of Emperor Manuel II Palaiologos
In contrast to the western intellectual tradition where the systematization of virtues in moral treatises often triggered political and constitutional debates, the Byzantines approached virtues mainly from a didactic perspective which involved the imitation of exemplary models. By and large, it appears that in Byzantium, authors were more preoccupied about how … celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
- Hlavní autor
- Typ dokumentu
- Články
- Publikováno v
- Byzantinoslavica : Revue internationale des études byzantines. -- ISSN 0007-7712. -- Roč. 76, č. 1-2 (2018), s. 24-44
- Témata
:
MARC
LEADER | 00000naa-a2200000-i-4500 | ||
---|---|---|---|
001 | kpc07495703 | ||
003 | CZ-PrHAC | ||
005 | 20200917163429.4 | ||
007 | ta | ||
008 | 200914s2018----xr #|||f##|||#000|0#eng|| | ||
040 | |a ABB115 |b cze |e rda | ||
041 | 0 | |a eng | |
072 | 7 | |a 17 |x Etika. Morální filozofie |2 Konspekt |9 5 | |
100 | 1 | |a Leonte, Florin |7 jo20201086950 |4 aut |e Autor | |
245 | 1 | 0 | |a Teaching Virtues: The Didactic Project of Emperor Manuel II Palaiologos / |c Florin Leonte |
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
600 | 0 | 4 | |a Manuel |b II. Palaiologos, |c byzantský císař, |d 1350-1425 |7 js20020124003 |
653 | |a panovníci byzantští | ||
653 | |a vzdělání | ||
653 | |a ctnost | ||
653 | |a etika | ||
653 | |a texty středověké | ||
655 | 7 | |a studie | |
659 | |a qq |x Byzanc | ||
659 | |a qd |x světové dějiny středověku (do r. 1492) | ||
659 | |a ttaa |x panovníci, panovnické rody, dvory | ||
659 | |a zzf |x školství, pedagogika, učitelé, péče o mládež | ||
773 | 0 | |t Byzantinoslavica : Revue internationale des études byzantines |d Praha : Slovanský ústav AV ČR, 2018 |h ilustrace, fotografie, obrazové přílohy |x 0007-7712 |g Roč. 76, č. 1-2 (2018), s. 24-44 | |
910 | |a ABB115 |