Vliv prostředí a výchovy na duševní vývoj dítěte příspěvek k analyse rozvoje schopností venkovských a městských dětí

Get it

Jedna z prvých českých marx-leninských pedagogických vědeckých studií usnadňuje učitelům výchovu nového socialistického pokolení. Kriticky rozebírá theorie těch buržoasních psychologů a sociologů, kteří se snažili dokázat méněcennost pracujícího lidu a porobených národů. Autor vyvrací mylná a nevědecká tvrzení, že schopnosti full description

Saved in:

Bibliographic Details

Other Authors
Josef Linhart, 1917-1992
Document Type
Books
Physical Description
289, [2] s. ; 21 cm
Published
xr Praha Dědictví Komenského 1950
Edition
1. vyd.
Series
Pedagogická přítomnost (Dědictví Komenského)
Subjects
Item Description
Odkazy a přehled literatury
Jmenný rejstřík
5000 výt.
Converted from MODS 3.6 to MARCXML using MODS3-6_MARC21slim_XSLT1-0.xsl (Revision 3.03 20200416)

Select institution:

MARC

LEADER 00000nam 2200000uu 4500
001 bk195101840
003 CZ-PrNK
005 2013-05-15T06:18:55Z
008 | |||||||||||||||||cze||
040 |a ABA001 
245 1 0 |a Vliv prostředí a výchovy na duševní vývoj dítěte  |b příspěvek k analyse rozvoje schopností venkovských a městských dětí  |c Josef Linhart 
700 1 |a Linhart, Josef   |d 1917-1992  |4 aut 
655 7 |a volume 
250 |a 1. vyd. 
250 |a single unit 
260 |a xr  |a Praha  |b Dědictví Komenského  |c 1950 
300 |a 289, [2] s. ; 21 cm 
520 |a Jedna z prvých českých marx-leninských pedagogických vědeckých studií usnadňuje učitelům výchovu nového socialistického pokolení. Kriticky rozebírá theorie těch buržoasních psychologů a sociologů, kteří se snažili dokázat méněcennost pracujícího lidu a porobených národů. Autor vyvrací mylná a nevědecká tvrzení, že schopnosti a nadání jsou biologické kategorie neměnné, "zděděné a od přírody dané". Porovnáním intelektuálního vývoje dvou skupin dětí, venkovských a městských, naopak dokázal, že existují ve všech společenských třídách a skupinách rovnocenné vlohy a schopnosti, jež mohou být utvářeny a vychovávány různým směrem a různými způsoby, prostředím nejen přírodním, ale i společenským a hospodářsko-sociálním. My dnes kolem sebe vídime nejlépe velký růst talentů, nadání a schopností pracujícího lidu, jejichž rozvoj donedávna kapitalistický řád brzdil. Dnešní mládež mění také rychle svou tvářnost. Rozborem vztahů materiálních podmínek k duševnímu životu člověka dokázal L., že duševní vývoj dítěte a člověka vůbec je určován společenskými vztahy, v nichž žijí. 
500 |a Odkazy a přehled literatury 
500 |a Jmenný rejstřík 
500 |a 5000 výt. 
830 |a Pedagogická přítomnost (Dědictví Komenského) 
500 |a Converted from MODS 3.6 to MARCXML using MODS3-6_MARC21slim_XSLT1-0.xsl (Revision 3.03 20200416)