Vliv prostředí a výchovy na duševní vývoj dítěte příspěvek k analyse rozvoje schopností venkovských a městských dětí
Jedna z prvých českých marx-leninských pedagogických vědeckých studií usnadňuje učitelům výchovu nového socialistického pokolení. Kriticky rozebírá theorie těch buržoasních psychologů a sociologů, kteří se snažili dokázat méněcennost pracujícího lidu a porobených národů. Autor vyvrací mylná a nevědecká tvrzení, že schopnosti … full description
Saved in:
Bibliographic Details
- Other Authors
- Document Type
- Books
- Physical Description
- 289, [2] s. ; 21 cm
- Published
-
xr Praha
Dědictví Komenského
1950
- Edition
- 1. vyd.
- Series
- Pedagogická přítomnost (Dědictví Komenského)
- Subjects
- Item Description
- Odkazy a přehled literatury
Jmenný rejstřík
5000 výt.
Converted from MODS 3.6 to MARCXML using MODS3-6_MARC21slim_XSLT1-0.xsl (Revision 3.03 20200416)
Select institution:
The record is not part of the view
MARC
| LEADER | 00000nam 2200000uu 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | bk195101840 | ||
| 003 | CZ-PrNK | ||
| 005 | 2013-05-15T06:18:55Z | ||
| 008 | | |||||||||||||||||cze|| | ||
| 040 | |a ABA001 | ||
| 245 | 1 | 0 | |a Vliv prostředí a výchovy na duševní vývoj dítěte |b příspěvek k analyse rozvoje schopností venkovských a městských dětí |c Josef Linhart |
| 700 | 1 | |a Linhart, Josef |d 1917-1992 |4 aut | |
| 655 | 7 | |a volume | |
| 250 | |a 1. vyd. | ||
| 250 | |a single unit | ||
| 260 | |a xr |a Praha |b Dědictví Komenského |c 1950 | ||
| 300 | |a 289, [2] s. ; 21 cm | ||
| 520 | |a Jedna z prvých českých marx-leninských pedagogických vědeckých studií usnadňuje učitelům výchovu nového socialistického pokolení. Kriticky rozebírá theorie těch buržoasních psychologů a sociologů, kteří se snažili dokázat méněcennost pracujícího lidu a porobených národů. Autor vyvrací mylná a nevědecká tvrzení, že schopnosti a nadání jsou biologické kategorie neměnné, "zděděné a od přírody dané". Porovnáním intelektuálního vývoje dvou skupin dětí, venkovských a městských, naopak dokázal, že existují ve všech společenských třídách a skupinách rovnocenné vlohy a schopnosti, jež mohou být utvářeny a vychovávány různým směrem a různými způsoby, prostředím nejen přírodním, ale i společenským a hospodářsko-sociálním. My dnes kolem sebe vídime nejlépe velký růst talentů, nadání a schopností pracujícího lidu, jejichž rozvoj donedávna kapitalistický řád brzdil. Dnešní mládež mění také rychle svou tvářnost. Rozborem vztahů materiálních podmínek k duševnímu životu člověka dokázal L., že duševní vývoj dítěte a člověka vůbec je určován společenskými vztahy, v nichž žijí. | ||
| 500 | |a Odkazy a přehled literatury | ||
| 500 | |a Jmenný rejstřík | ||
| 500 | |a 5000 výt. | ||
| 830 | |a Pedagogická přítomnost (Dědictví Komenského) | ||
| 500 | |a Converted from MODS 3.6 to MARCXML using MODS3-6_MARC21slim_XSLT1-0.xsl (Revision 3.03 20200416) | ||