Žáci potřebují přemýšlet : co pro to mohou udělat jejich učitelé
Kvůli velkému množství informací, které je třeba se v současné době naučit, ztrácíme čas na přemýšlení. Nastává paradoxní situace zatímco dospívající jsou vývojově připravení na řešení problémů, odhalování souvislostí a kladení otázek, ve škole se musí naučit takové množství faktů, že se celé učení promění … celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
- Hlavní autor
- Typ dokumentu
- Knihy
- Fyzický popis
- 174 s. : il. ; 23 cm
- Vydáno
-
Praha :
Portál,
2013
- Vydání
- Vyd. 1.
- Témata
- Popis jednotky
- Terminologické slovníky
- Bibliografie
- Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
- ISBN
- 978-80-262-0496-1 (brož.)
MARC
LEADER | 00000nam a2200000-a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 016200001067943 | ||
005 | 20250405200156.1 | ||
008 | 131017s2013----xr-|||||||||||||||||cze-d | ||
015 | |a cnb002469688 | ||
020 | |a 978-80-262-0496-1 (brož.) : |c 275.00 Kč | ||
040 | |a JHG001 |b cze | ||
072 | 7 | |a 159.95 |x Vyšší duševní procesy |2 Konspekt | |
080 | |a 159.9 |2 h | ||
100 | 1 | |a Krejčová, Lenka, |d 1977- |7 ola2007404845 |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Žáci potřebují přemýšlet : |b co pro to mohou udělat jejich učitelé / |c Lenka Krejčová |
250 | |a Vyd. 1. | ||
260 | |a Praha : |b Portál, |c 2013 | ||
300 | |a 174 s. : |b il. ; |c 23 cm | ||
500 | |a Terminologické slovníky | ||
504 | |a Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy | ||
520 | 2 | |a Kvůli velkému množství informací, které je třeba se v současné době naučit, ztrácíme čas na přemýšlení. Nastává paradoxní situace zatímco dospívající jsou vývojově připravení na řešení problémů, odhalování souvislostí a kladení otázek, ve škole se musí naučit takové množství faktů, že se celé učení promění v memorování, kdy jediným aktivním psychickým procesem je mechanická paměť. V důsledku si žáci pamatují informace do prvního testu nebo zkoušení, a pak je zase rychle zapomenou. Přitom když vzpomínáme na učitele, kteří pro nás byli významnými dospělými a možná i ovlivnili naší volbu profesní kariéry, často jsou to právě učitelé, kteří byli přísní, nároční, ale také nás nutili o okolním světě přemýšlet a ukazovali nám, jak svět kolem nás funguje. Při zkoušení nestáli o pouhé „papouškování“, ale ptali se tak, že žáci byli nuceni odpověď promyslet. Právě to buduje v žácích zájem o určitý předmět, ale také významně saturuje jejich vývojové potřeby alespoň co se týká kognitivního rozvoje. | |
650 | 0 | 7 | |a poznávání |7 ph124477 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a myšlení |7 ph115391 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a učení |7 ph126979 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a kognitivní psychologie |7 ph121696 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a myšlení dítěte |7 ph344090 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a kompetence k učení |7 ph708688 |2 czenas |
901 | |b 9788026204961 |f 1. vyd. |o 20130930 | ||
910 | |a JHG001 | ||
996 | |b 315500267696 |e JHG001 |h 159.9 |l Dospělé oddělení |s A |a 0 |t JHG001.315500267696 | ||
997 | |t KN |