Životní strategie podnikatelek a podnikatelů na přelomu tisíciletí
Get it
Práce je kvalitativní sociologickou studií motivací vstupu do podnikání a strategií kombinace práce a rodiny v životě žen a mužů, kteří začali samostatně podnikat v 90. letech dvacátého století. Studie teoreticky vychází ze sociologie rodiny, sociologie práce, organizace a managementu a tyto obory propojuje z hlediska sociologie genderu.
Studie zohledňuje zahraniční výzkumy sociologických aspektů podnikání, protože v českém prostředí zatím kvalitativní studie podnikání jako fenoménu, který se v naší společnosti znovu, nově objevil od začátku 90. let, z hlediska genderu publikována nebyla. Podnikatelské strategie jsou analyzovány tak, jak se objevují v biografických vyprávěních podnikatelek a podnikatelů jako argumentacích podmínek, faktorů a rozhodnutí, jejichž jsou výsledkem. Studie se zaměřuje jednak na motivace ke vstupu do podnikání, které se ukázaly jako významně diferencované z hlediska genderu, přičemž možnost kombinace práce a rodiny je jednou z hlavních motivací vstupu do podnikání žen. Podnikatelé naopak striktně oddělují profesní a rodinný život a podnikání je pro ně téměř výhradně způsobem jejich vlastního profesního rozvoje. Studie odhalila zásadní vliv struktury řízení firmy z hlediska pohlaví a oboru podnikání na rozdělení práce a kompetencí mezi společníky a způsob vyjednávání a argumentace tohoto rozdělení.
… full description
Saved in:
Bibliographic Details
-
Main Author
-
Alena Křížková, 1975-
-
Document Type
- Books
-
Physical Description
- 63 s. ; 25 cm
-
Published
-
Praha :
Sociologický ústav Akademie věd České republiky,
2004
-
Edition
- 1. vyd.
-
Series
- Sociologické studie = Sociological studies ;
04/08
-
Subjects
-
Item Description
- 170 výt.
-
Bibliography
- Obsahuje bibliografii
-
ISBN
- 80-7330-060-5