Vliv počtu sourozenců na matematickou, čtenářskou a přírodovědnou gramotnost v ČR = The Effect of Sibship Size on School Achievement in Mathematics, Reading and Science in the Czech Republic
This paper investigates the effect of family size on educational achievement of 15-year-old students in the Czech Republic in 2003. The authors find that a continuous measure of the number of co-residing siblings has a negative effect on school achievement and that this effect persists (somewhat reduced in size) even when controlling for family structure, parental … celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
- Hlavní autor
- Další autoři
- Typ dokumentu
- Články
- Fyzický popis
- il.
- Publikováno v
- Sociologický časopis. -- ISSN 0038-0288. -- Vol. 48, č. 4 (2012), s. 697-735
- Témata
- Bibliografie
- Obsahuje seznam literatury
Vybrat instituci:
| Cíl | Přístupnost | Odkaz | Zdroj odkazu |
|---|---|---|---|
| Web | Plný text | Výběr článků v českých novinách, časopisech a sbornících - ANL |