Žáci potřebují přemýšlet : co pro to mohou udělat jejich učitelé

To chci

Kvůli velkému množství informací, které je třeba se v současné době naučit (zejména na středních školách), ztrácíme čas na přemýšlení. Nastává paradoxní situace – zatímco dospívající jsou vývojově připravení na řešení problémů, odhalování souvislostí a kladení otázek, ve škole se musí naučit takové množství celý popis

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor
Lenka Krejčová
Typ dokumentu
Knihy
Fyzický popis
174 s. : il. ; 23 cm
Vydáno
Praha : Portál, 2013
Vydání
Vyd. 1.
Témata
Popis jednotky
Terminologické slovníky
Bibliografie
Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
ISBN
978-80-262-0496-1 (brož.)

Vybrat instituci:

MARC

LEADER 00000cam-a2200000-a-4500
001 kpw01506029
003 CZ PrNK
005 20131014131902.4
007 ta
008 130625s2013----xr a|||e||||||000 0|cze||
015 |a cnb002469688 
020 |a 978-80-262-0496-1 (brož.) 
035 |a (OCoLC)859737925 
040 |a ABA001  |b cze 
041 0 |a cze 
044 |a xr 
072 7 |a 159.95  |x Vyšší duševní procesy  |2 Konspekt  |9 17 
080 |a 159.95  |2 MRF 
080 |a 159.955  |2 MRF 
080 |a 159.953.5  |2 MRF 
080 |a 159.95:165.194  |2 MRF 
080 |a 159.922.72  |2 MRF 
080 |a 37.037  |2 MRF 
080 |a (048.8)  |2 MRF 
100 1 |a Krejčová, Lenka  |7 ola2007404845  |4 aut 
245 1 0 |a Žáci potřebují přemýšlet :  |b co pro to mohou udělat jejich učitelé /  |c Lenka Krejčová 
250 |a Vyd. 1. 
260 |a Praha :  |b Portál,  |c 2013 
300 |a 174 s. :  |b il. ;  |c 23 cm 
500 |a Terminologické slovníky 
504 |a Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy 
520 2 |b Kvůli velkému množství informací, které je třeba se v současné době naučit (zejména na středních školách), ztrácíme čas na přemýšlení. Nastává paradoxní situace – zatímco dospívající jsou vývojově připravení na řešení problémů, odhalování souvislostí a kladení otázek, ve škole se musí naučit takové množství faktů, že se celé učení promění v memorování, kdy jediným aktivním psychickým procesem je mechanická paměť. V důsledku si žáci pamatují informace do prvního testu nebo zkoušení, a pak je zase rychle zapomenou. Přitom když vzpomínáme na učitele, kteří pro nás byli významnými dospělými a možná i ovlivnili naší volbu profesní kariéry, často jsou to právě učitelé, kteří byli přísní, nároční, ale také nás nutili o okolním světě přemýšlet a ukazovali nám, jak svět kolem nás funguje... 
650 0 7 |a poznávání  |7 ph124477  |2 czenas 
650 0 7 |a myšlení  |7 ph115391  |2 czenas 
650 0 7 |a učení  |7 ph126979  |2 czenas 
650 0 7 |a kognitivní psychologie  |7 ph121696  |2 czenas 
650 0 7 |a myšlení dítěte  |7 ph344090  |2 czenas 
650 0 7 |a kompetence k učení  |7 ph708688  |2 czenas 
655 7 |a monografie  |7 fd132842  |2 czenas 
901 |b 9788026204961  |f 1. vyd.  |o 20130930 
910 |a ZLG001 
980 |c 868405  |b 377700548033  |1 159.9  |t N  |l 4DNL naučná dospělí  |v A  |n N  |d 30.9.2013  |r 2013  |f 275.00  |w 7201304086  |j PEMIC BOOKS a.s.  |x 7 
996 |b 2009224  |l Ústřední knihovna  |r 4DNL naučná dospělí  |s A  |a 0  |e ZLG001  |t ZLG001.2009224