Jak se děti učí významu slov
Porozumění významům slov je jedním ze základních problémů současného zkoumání lidského myšlení. Paul Bloom zastává přístup, že učení se významům slov je výsledkem interakce rozličných kognitivních a jazykových schopností, mezi něž patří schopnost porozumět záměrům druhých lidí, schopnost osvojit si abstraktní pojmy, schopnost … celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
- Hlavní autor
- Další autoři
- Typ dokumentu
- Knihy
- Fyzický popis
- 294 stran : ilustrace ; 24 cm
- Vydáno
-
Praha :
Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum,
2015
- Vydání
- První české vydání
- Edice
- Lingvistika (Karolinum)
- Témata
- Popis jednotky
- Terminologický česko-anglický a anglicko-český slovník
- Bibliografie
- Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík
- ISBN
- 978-80-246-3095-3
MARC
LEADER | 00000cam-a2200000-i-4500 | ||
---|---|---|---|
001 | kpw01538079 | ||
003 | CZ PrNK | ||
005 | 20160128114210.8 | ||
007 | ta | ||
008 | 150826s2015----xr a|||f||||||001|0|cze|| | ||
015 | |a cnb002727209 | ||
020 | |a 978-80-246-3095-3 |q (brožováno) | ||
035 | |a (OCoLC)931999812 | ||
040 | |a ABA001 |b cze |e rda | ||
041 | 1 | |a cze |h eng | |
044 | |a xr | ||
072 | 7 | |a 81 |x Lingvistika. Jazyky |2 Konspekt |9 11 | |
080 | |a 159.922.72 |2 MRF | ||
080 | |a 81'232 |2 MRF | ||
080 | |a 81'23 |2 MRF | ||
080 | |a 81'37 |2 MRF | ||
080 | |a (048.8) |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Bloom, Paul, |d 1963- |7 xx0057989 |4 aut | |
240 | 1 | 0 | |a How children learn the meanings of words. |l Česky |
245 | 1 | 0 | |a Jak se děti učí významu slov / |c Paul Bloom ; z anglického originálu How children learn the meanings of words ... přeložil Jan Chromý |
250 | |a První české vydání | ||
264 | 1 | |a Praha : |b Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, |c 2015 | |
300 | |a 294 stran : |b ilustrace ; |c 24 cm | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Lingvistika | |
500 | |a Terminologický česko-anglický a anglicko-český slovník | ||
504 | |a Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík | ||
520 | 2 | |a Porozumění významům slov je jedním ze základních problémů současného zkoumání lidského myšlení. Paul Bloom zastává přístup, že učení se významům slov je výsledkem interakce rozličných kognitivních a jazykových schopností, mezi něž patří schopnost porozumět záměrům druhých lidí, schopnost osvojit si abstraktní pojmy, schopnost porozumět syntaktické struktuře a určité obecnější schopnosti týkající se paměti a učení. Ačkoli ostatní vědci dosud spojovali učení se slovům s některou z těchto dovedností, Bloom je první, kdo ukazuje, že k úplnému porozumění slovům je potřeba všech těchto lidských schopností. Na to, aby si děti – ale i dospělí – osvojili i ta nejjednodušší slova, potřebují bohaté pojmové, sociální a jazykové dovednosti, které se vzájemně doplňují. | |
650 | 0 | 7 | |a vývoj dítěte |7 ph127471 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a jazyková akvizice |7 ph442516 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a psycholingvistika |7 ph124802 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a kognitivní lingvistika |7 ph319015 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a sémantika |7 ph117272 |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a child development |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a language acquisition |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a psycholinguistics |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a cognitive linguistics |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a semantics |2 eczenas |
655 | 7 | |a monografie |7 fd132842 |2 czenas | |
655 | 9 | |a monographs |2 eczenas | |
700 | 1 | |a Chromý, Jan, |d 1983- |7 mzk2007390583 |4 trl | |
830 | 0 | |a Lingvistika (Karolinum) | |
901 | |b 9788024630953 |f 1. české vydání |o 20151104 | ||
910 | |a ZLG001 | ||
980 | |c 894896 |b 377700574535 |1 80 |t N |l 4DNL naučná dospělí |v A |n N |d 24.11.2015 |r 2015 |f 288.00 |w paragon 52/2015 |j Nakladatelství Karolinum |x 7 | ||
980 | |c 894895 |b 377700574534 |1 80 |t N |l 03 Jižní Svahy |v A |n N |d 24.11.2015 |r 2015 |f 288.00 |w paragon 52/2015 |j Nakladatelství Karolinum |x 7 | ||
996 | |b 2145082 |l Ústřední knihovna |r 4DNL naučná dospělí |s A |a 0 |e ZLG001 |t ZLG001.2145082 | ||
996 | |b 2145081 |l Jižní Svahy |r 03 Jižní Svahy |s A |a 0 |e ZLG001 |t ZLG001.2145081 |