Otevřené dílo : forma a neurčenost v současných poetikách

To chci

Otevřené dílo ; kategorie, kterou zavedl Umberto Eco ve stejnojmenné knize z r. 1962, aby poukázal na existenci textů, jež jsou otevřeny více různým interpretacím. Přesto však lze o některých z interpretací říci, že nejsou pro dešifrování autorského záměru kontextuálně legitimní; sémantická pluralita neznamená absolutní interpretační celý popis

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor
Umberto Eco, 1932-2016
Další autoři
Zora Obstová, 1972-
Typ dokumentu
Knihy
Fyzický popis
295 s.
Vydáno
Praha : Argo, 2015
Vydání
Vyd. 1.
Témata
Popis jednotky
Přeloženo z italštiny
ISBN
978-80-257-1158-3

Vybrat instituci:

MARC

LEADER 00000nam a2200000-a 4500
001 001580000165720
005 20190223132356.9
008 150213s2015----xr-|||||||||||||||||cze-d
015 |a cnb002613046 
020 |a 978-80-257-1158-3  |q (váz.) :  |c Kč 348.00 
040 |b cze 
041 1 |a cze  |h ita 
072 7 |a 7.01/.09  |x Umění  |2 Konspekt 
080 |a 7.036/.038  |2 MRF-sel 
100 1 |a Eco, Umberto,  |d 1932-2016  |7 jn19990001971  |4 aut 
245 1 0 |a Otevřené dílo :  |b forma a neurčenost v současných poetikách /  |c Umberto Eco ; [přeložila Zora Obstová] 
250 |a Vyd. 1. 
260 |a Praha :  |b Argo,  |c 2015 
300 |a 295 s. 
500 |a Přeloženo z italštiny 
520 2 |a Otevřené dílo ; kategorie, kterou zavedl Umberto Eco ve stejnojmenné knize z r. 1962, aby poukázal na existenci textů, jež jsou otevřeny více různým interpretacím. Přesto však lze o některých z interpretací říci, že nejsou pro dešifrování autorského záměru kontextuálně legitimní; sémantická pluralita neznamená absolutní interpretační volnost. Podle Eca je otevřená každá umělecká forma bez ohledu na historický kontext svého vzniku a intenci jejího autora. Estetická konfigurace znaků a mnohovýznamovost jsou v díle vzájemně komplementární a nelze je od sebe oddělovat. Otevřenost, jež je podmínkou estetického prožitku, vězí jednak ve dvojité povaze organizace komunikace estetické formy, jednak ve transakční povaze procesu rozumění. V umění 20. století však otevřenost nabývá někdy až extrémních rozměrů, jelikož stále víc autorů pracuje se sémantickou nejednoznačností jako poetickým principem. Navíc vytvářejí formy bez stabilních center či bodů konvergence. Do popředí se tak dostává specifický druh otevřenosti, jenž přenáší odpovědnost na příjemce díla, který je teprve dovršitelem jeho významu a estetické hodnoty a do jisté míry i spoluautorem 
650 0 4 |a moderní umění 
655 4 |a monografie  |7 fd132842 
700 1 |a Obstová, Zora,  |d 1972-  |7 jo2003186442  |4 trl 
765 0 |t Opera aperta 
910 |a KMG001 
996 |b 311800385860  |e KMG001  |h 7  |l Dospělé oddělení  |s A  |a 0  |t KMG001.311800385860 
997 |t KN