Otevřené dílo : forma a neurčenost v současných poetikách
Otevřené dílo ; kategorie, kterou zavedl Umberto Eco ve stejnojmenné knize z r. 1962, aby poukázal na existenci textů, jež jsou otevřeny více různým interpretacím. Přesto však lze o některých z interpretací říci, že nejsou pro dešifrování autorského záměru kontextuálně legitimní; sémantická pluralita neznamená absolutní interpretační … celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
- Hlavní autor
- Další autoři
- Typ dokumentu
- Knihy
- Fyzický popis
- 295 s.
- Vydáno
-
Praha :
Argo,
2015
- Vydání
- Vyd. 1.
- Témata
- Popis jednotky
- Přeloženo z italštiny
- ISBN
- 978-80-257-1158-3
Vybrat instituci:
MARC
| LEADER | 00000nam a2200000-a 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | 001580000165720 | ||
| 005 | 20190223132356.9 | ||
| 008 | 150213s2015----xr-|||||||||||||||||cze-d | ||
| 015 | |a cnb002613046 | ||
| 020 | |a 978-80-257-1158-3 |q (váz.) : |c Kč 348.00 | ||
| 040 | |b cze | ||
| 041 | 1 | |a cze |h ita | |
| 072 | 7 | |a 7.01/.09 |x Umění |2 Konspekt | |
| 080 | |a 7.036/.038 |2 MRF-sel | ||
| 100 | 1 | |a Eco, Umberto, |d 1932-2016 |7 jn19990001971 |4 aut | |
| 245 | 1 | 0 | |a Otevřené dílo : |b forma a neurčenost v současných poetikách / |c Umberto Eco ; [přeložila Zora Obstová] |
| 250 | |a Vyd. 1. | ||
| 260 | |a Praha : |b Argo, |c 2015 | ||
| 300 | |a 295 s. | ||
| 500 | |a Přeloženo z italštiny | ||
| 520 | 2 | |a Otevřené dílo ; kategorie, kterou zavedl Umberto Eco ve stejnojmenné knize z r. 1962, aby poukázal na existenci textů, jež jsou otevřeny více různým interpretacím. Přesto však lze o některých z interpretací říci, že nejsou pro dešifrování autorského záměru kontextuálně legitimní; sémantická pluralita neznamená absolutní interpretační volnost. Podle Eca je otevřená každá umělecká forma bez ohledu na historický kontext svého vzniku a intenci jejího autora. Estetická konfigurace znaků a mnohovýznamovost jsou v díle vzájemně komplementární a nelze je od sebe oddělovat. Otevřenost, jež je podmínkou estetického prožitku, vězí jednak ve dvojité povaze organizace komunikace estetické formy, jednak ve transakční povaze procesu rozumění. V umění 20. století však otevřenost nabývá někdy až extrémních rozměrů, jelikož stále víc autorů pracuje se sémantickou nejednoznačností jako poetickým principem. Navíc vytvářejí formy bez stabilních center či bodů konvergence. Do popředí se tak dostává specifický druh otevřenosti, jenž přenáší odpovědnost na příjemce díla, který je teprve dovršitelem jeho významu a estetické hodnoty a do jisté míry i spoluautorem | |
| 650 | 0 | 4 | |a moderní umění |
| 655 | 4 | |a monografie |7 fd132842 | |
| 700 | 1 | |a Obstová, Zora, |d 1972- |7 jo2003186442 |4 trl | |
| 765 | 0 | |t Opera aperta | |
| 910 | |a KMG001 | ||
| 996 | |b 311800385860 |e KMG001 |h 7 |l Dospělé oddělení |s A |a 0 |t KMG001.311800385860 | ||
| 997 | |t KN | ||