Svět hraček a her
To chci
Pohádky jsou napsány tak, aby je mohly číst děti, které se učí číst. Cvičí si čtení, naučily se písmena a chtějí číst jednoduché texty. Zároveň texty odpovídají požadavkům výuky tzv. genetické metody čtení. (Děti čtou a píšou pouze velká tiskací písmena, neslabikují, ale pouze hláskují). Pohádky jsou proto psány velkými
tiskacími písmeny a jsou řazeny od pohádek složených jen z jednoslabičných slov až po pohádky se čtyřslabičnými slovy. Pohádkové příběhy jsou přiměřeně krátké, a to proto, aby je děti stihly během vyučovací hodiny nebo za domácí úkol přečíst celé, případně aby délkou vyhovovaly i dětem předškolního věku. Jsou stylisticky jednoduché, aby děti pochopily pointu. Ve škole je možné pohádky také použít v rámci mezipředmětových vztahů, např. v kresbě při výtvarné výchově. V neposlední řadě mohou pohádky pomoci řešit emočně volní vlastnosti a vztahy i předkládat dětem vzory chování. Eva Horáková je učitelka s dlouholetou praxí, matka dvou dětí, z nichž jedno ve škole absolvovalo výuku čtení genetickou metodou. Pro jeho potřebu se rozhodla začít psát vhodné texty.
… celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
-
Hlavní autor
-
Eva Horáková
-
Další autoři
-
Michaela Bergmannová
-
Typ dokumentu
- Knihy
-
Fyzický popis
- 70 s : barev. il ; 22 cm
-
Vydáno
-
Praha :
Portál,
2012
-
Vydání
- Vyd. 1.
-
Edice
- První čtení, to nic není
-
Témata
-
Popis jednotky
- červená
-
ISBN
- 978-80-262-0170-0