Žáci potřebují přemýšlet : co pro to mohou udělat jejich učitelé
To chci
Kvůli velkému množství informací, které je třeba se v současné době naučit (zejména na středních školách), ztrácíme čas na přemýšlení. Nastává paradoxní situace zatímco dospívající jsou vývojově připravení na řešení problémů, odhalování souvislostí a kladení otázek, ve škole se musí naučit takové množství faktů,
že se celé učení promění v memorování, kdy jediným aktivním psychickým procesem je mechanická paměť. V důsledku si žáci pamatují informace do prvního testu nebo zkoušení, a pak je zase rychle zapomenou. Přitom když vzpomínáme na učitele, kteří pro nás byli významnými dospělými a možná i ovlivnili naší volbu profesní kariéry, často jsou to právě učitelé, kteří byli přísní, nároční, ale také nás nutili o okolním světě přemýšlet a ukazovali nám, jak svět kolem nás funguje. Při jejich hodinách šlo o více, než jen zapsat si do sešitu přesně to, co bylo řečeno. Ani při zkoušení nestáli o pouhé „papouškování“, ale ptali se tak, že žáci byli nuceni odpověď promyslet. Právě to buduje v žácích zájem o určitý předmět, ale také významně saturuje jejich vývojové potřeby alespoň co se týká kognitivního rozvoje. Kniha vychází teoretických přístupů pedagogické, kognitivní i obecné psychologie, které propojuje se současnou pedagogickou praxí
… celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
-
Hlavní autor
-
Lenka Krejčová, 1977-
-
Typ dokumentu
- Knihy
-
Fyzický popis
- 174 s. : il. ; 23 cm
-
Vydáno
-
Praha :
Portál,
2013
-
Vydání
- Vyd. 1.
-
Témata
-
Popis jednotky
- Terminologické slovníky
-
Bibliografie
- Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
-
ISBN
- 978-80-262-0496-1