Psychologie v učitelské praxi
To chci
Když pracovníci NASA hledali profesi, která by vyžadovala podobné vlastnosti osobnosti, jaké jsou kladeny na špičkové letce, počítač prý z několika stovek profesiogramů vyhodnotil jako nejbližší vhodné povolání profesi učitele. Je proto možné konstatovat, že učit ve škole je stejně náročné jako řídit raketoplán, ne-li těžší
a nebezpečnější. Proč se tedy více pečuje o psychiku špičkových pilotů než o psychiku pedagogů, když zátěž je srovnatelná? Jak uvádí sám autor: „Kdyby učitelé znali a používali alespoň některé poznatky aplikované psychologie, žili by ‚bohatěji uvnitř‘, byli by spokojenější ve svém soukromém životě a též ve třídách, sborovnách či školních kabinetech by vládla větší pohoda.“ Právě k této spokojenosti by měla publikace přispět. Po jejím přečtení by měl každý učitel více porozumět náročnosti učitelské profese, přičemž toto porozumění se může stát návodem ke zvládání nejrůznějších nesnází a překážek ve škole. A pokud se některé potíže přesto nepodaří úspěšně vyřešit, nebude je touto knihou poučený pedagog chápat jako své osobní selhání. Na co se autor zejména zaměřil? Vybírá základní témata z psychologie osobnosti, z obecné, vývojové, sociální a pedagogické psychologie. Zaměřuje se zejména na „silná témata“, tedy na oblasti, které trápí naše současné učitele: zvládání nevhodného chování žáků, učitelského stresu, školních konfliktů či komunikace s problémovými rodiči apod. Připomíná také další psychologické zákonitosti, jako například chyby ve vnímání a hodnocení žáků, techniky podporující komunikaci učitelžák a učitelrodič, poznávání a utváření klimatu školní třídy či školy a mnohé další.
… celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
-
Hlavní autor
-
Václav Holeček, 1951-
-
Typ dokumentu
- Knihy
-
Fyzický popis
- 223 s. : il. ; 24 cm
-
Vydáno
-
Praha :
Grada,
2014
-
Vydání
- Vyd. 1.
-
Edice
- Pedagogika (Grada)
-
Témata
-
Popis jednotky
- Obsahuje grafy
-
Bibliografie
- Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstříky
-
ISBN
- 978-80-247-3704-1