Transformace obsahu ve třídě : vliv detailů výuky na žákovské porozumění struktuře vědecké znalosti = Content transformation in the classroom : the influence of teaching details on pupils' understanding of the structure of scientific knowledge

Get it

Studie se zabývá pojmem transformace obsahu (kterým je zde označován proces přibližování kulturního poznání žákům a zároveň i rozvíjení žákovské zkušenosti směrem k němu), jeho významem pro vztahy mezi vyučováním a učením prostřednictvím sémanticko-logických sítí (S-L sítí) a využitím ve výuce fyziky, geografie a matematiky. full description

Saved in:

Bibliographic Details

Main Author
Jiří Kohout, 1985-
Other Authors
Václav Stacke , Markéta Kuberská, Petra Konečná, 1976- , Pavel Masopust, 1980- , Věra Ferdiánová, Pavel Mentlík, 1971- , Jan Slavík, 1948-
Document Type
Articles
Published in
Pedagogika : časopis pro pedagogickou theorii a praxi. -- ISSN 0031-3815. -- Roč. 73, č. 2 (2023), s. 117-172
Subjects
Item Description
Resumé česky, anglicky
Bibliography
Obsahuje bibliografické odkazy

Select institution:

MARC

LEADER 00000naa-a2200000-i-4500
001 kpw11530019
003 CZ-PrNPK
005 20240606131915.6
007 ta
008 231010s2023----xr |||||||||||||||||cze||
040 |a ABA012  |b cze  |e rda 
041 0 |a cze  |b cze  |b eng 
072 7 |a 37  |x Výchova a vzdělávání  |2 Konspekt  |9 22 
100 1 |a Kohout, Jiří,  |d 1985-  |7 mzk2017971942  |4 aut  |e Autor 
245 1 0 |a Transformace obsahu ve třídě :  |b vliv detailů výuky na žákovské porozumění struktuře vědecké znalosti = Content transformation in the classroom : the influence of teaching details on pupils' understanding of the structure of scientific knowledge /  |c Jiří Kohout, Václav Stacke, Markéta Kuberská, Petra Konečná, Pavel Masopust, Věra Ferdiánová, Pavel Mentlík, Jan Slavík 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Resumé česky, anglicky 
504 |a Obsahuje bibliografické odkazy 
520 |a Studie se zabývá pojmem transformace obsahu (kterým je zde označován proces přibližování kulturního poznání žákům a zároveň i rozvíjení žákovské zkušenosti směrem k němu), jeho významem pro vztahy mezi vyučováním a učením prostřednictvím sémanticko-logických sítí (S-L sítí) a využitím ve výuce fyziky, geografie a matematiky. Představuje výzkum potíží žáků při porozumění vědeckým schématům během vyučování pomocí upravené metodiky 3A, rozšířené o kognitivní vrstvu. Výsledky jsou shrnuty a diskutovány v závěru. 
648 7 |a 2021 
650 7 |a obsah výuky 
650 7 |a žák 
650 7 |a rozvoj vzdělání 
650 7 |a výuka 
650 7 |a školství 
650 7 |a znalost 
650 7 |a poznávací proces 
650 7 |a poznávací schopnost 
650 7 |a význam 
650 7 |a sémantika 
650 7 |a logika 
650 7 |a fyzika 
650 7 |a matematika 
650 7 |a zeměpis 
650 7 |a výzkum 
650 7 |a výsledek výzkumu 
650 7 |a metoda výzkumu 
650 7 |a komparace 
650 7 |a základní škola 
650 7 |a učení 
650 7 |a metodika 
650 7 |a věda 
650 7 |a porozumění 
653 |a transformace obsahu 
655 7 |a články  |7 fd133976 
700 1 |a Stacke, Václav  |7 pna2015870729  |4 aut  |e Autor 
700 1 |a Kuberská, Markéta  |4 aut  |e Autor 
700 1 |a Konečná, Petra,  |d 1976-  |7 xx0019016  |4 aut  |e Autor 
700 1 |a Masopust, Pavel,  |d 1980-  |7 mzk2017971943  |4 aut  |e Autor 
700 1 |a Ferdiánová, Věra  |4 aut  |e Autor 
700 1 |a Mentlík, Pavel,  |d 1971-  |7 mzk2004258467  |4 aut  |e Autor 
700 1 |a Slavík, Jan,  |d 1948-  |7 mzk2003202678  |4 aut  |e Autor 
773 1 |t Pedagogika : časopis pro pedagogickou theorii a praxi  |d Praha : Státní nakladatelství učebnic, 1951-  |x 0031-3815  |g Roč. 73, č. 2 (2023), s. 117-172  |q 73:2  |9 2023 
856 4 |u https://doi.org/10.14712/23362189.2023.2861 
910 |a ABA012  |t rs