Transformace obsahu ve třídě : vliv detailů výuky na žákovské porozumění struktuře vědecké znalosti = Content transformation in the classroom : the influence of teaching details on pupils' understanding of the structure of scientific knowledge
Studie se zabývá pojmem transformace obsahu (kterým je zde označován proces přibližování kulturního poznání žákům a zároveň i rozvíjení žákovské zkušenosti směrem k němu), jeho významem pro vztahy mezi vyučováním a učením prostřednictvím sémanticko-logických sítí (S-L sítí) a využitím ve výuce fyziky, geografie a matematiky. … full description
Saved in:
Bibliographic Details
- Main Author
- Other Authors
- , , , , , ,
- Document Type
- Articles
- Published in
- Pedagogika : časopis pro pedagogickou theorii a praxi. -- ISSN 0031-3815. -- Roč. 73, č. 2 (2023), s. 117-172
- Subjects
- Item Description
- Resumé česky, anglicky
- Bibliography
- Obsahuje bibliografické odkazy
Select institution:
MARC
| LEADER | 00000naa-a2200000-i-4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | kpw11530019 | ||
| 003 | CZ-PrNPK | ||
| 005 | 20240606131915.6 | ||
| 007 | ta | ||
| 008 | 231010s2023----xr |||||||||||||||||cze|| | ||
| 040 | |a ABA012 |b cze |e rda | ||
| 041 | 0 | |a cze |b cze |b eng | |
| 072 | 7 | |a 37 |x Výchova a vzdělávání |2 Konspekt |9 22 | |
| 100 | 1 | |a Kohout, Jiří, |d 1985- |7 mzk2017971942 |4 aut |e Autor | |
| 245 | 1 | 0 | |a Transformace obsahu ve třídě : |b vliv detailů výuky na žákovské porozumění struktuře vědecké znalosti = Content transformation in the classroom : the influence of teaching details on pupils' understanding of the structure of scientific knowledge / |c Jiří Kohout, Václav Stacke, Markéta Kuberská, Petra Konečná, Pavel Masopust, Věra Ferdiánová, Pavel Mentlík, Jan Slavík |
| 336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
| 337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
| 338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
| 500 | |a Resumé česky, anglicky | ||
| 504 | |a Obsahuje bibliografické odkazy | ||
| 520 | |a Studie se zabývá pojmem transformace obsahu (kterým je zde označován proces přibližování kulturního poznání žákům a zároveň i rozvíjení žákovské zkušenosti směrem k němu), jeho významem pro vztahy mezi vyučováním a učením prostřednictvím sémanticko-logických sítí (S-L sítí) a využitím ve výuce fyziky, geografie a matematiky. Představuje výzkum potíží žáků při porozumění vědeckým schématům během vyučování pomocí upravené metodiky 3A, rozšířené o kognitivní vrstvu. Výsledky jsou shrnuty a diskutovány v závěru. | ||
| 648 | 7 | |a 2021 | |
| 650 | 7 | |a obsah výuky | |
| 650 | 7 | |a žák | |
| 650 | 7 | |a rozvoj vzdělání | |
| 650 | 7 | |a výuka | |
| 650 | 7 | |a školství | |
| 650 | 7 | |a znalost | |
| 650 | 7 | |a poznávací proces | |
| 650 | 7 | |a poznávací schopnost | |
| 650 | 7 | |a význam | |
| 650 | 7 | |a sémantika | |
| 650 | 7 | |a logika | |
| 650 | 7 | |a fyzika | |
| 650 | 7 | |a matematika | |
| 650 | 7 | |a zeměpis | |
| 650 | 7 | |a výzkum | |
| 650 | 7 | |a výsledek výzkumu | |
| 650 | 7 | |a metoda výzkumu | |
| 650 | 7 | |a komparace | |
| 650 | 7 | |a základní škola | |
| 650 | 7 | |a učení | |
| 650 | 7 | |a metodika | |
| 650 | 7 | |a věda | |
| 650 | 7 | |a porozumění | |
| 653 | |a transformace obsahu | ||
| 655 | 7 | |a články |7 fd133976 | |
| 700 | 1 | |a Stacke, Václav |7 pna2015870729 |4 aut |e Autor | |
| 700 | 1 | |a Kuberská, Markéta |4 aut |e Autor | |
| 700 | 1 | |a Konečná, Petra, |d 1976- |7 xx0019016 |4 aut |e Autor | |
| 700 | 1 | |a Masopust, Pavel, |d 1980- |7 mzk2017971943 |4 aut |e Autor | |
| 700 | 1 | |a Ferdiánová, Věra |4 aut |e Autor | |
| 700 | 1 | |a Mentlík, Pavel, |d 1971- |7 mzk2004258467 |4 aut |e Autor | |
| 700 | 1 | |a Slavík, Jan, |d 1948- |7 mzk2003202678 |4 aut |e Autor | |
| 773 | 1 | |t Pedagogika : časopis pro pedagogickou theorii a praxi |d Praha : Státní nakladatelství učebnic, 1951- |x 0031-3815 |g Roč. 73, č. 2 (2023), s. 117-172 |q 73:2 |9 2023 | |
| 856 | 4 | |u https://doi.org/10.14712/23362189.2023.2861 | |
| 910 | |a ABA012 |t rs | ||